Munții Baiului. Traseu telegondola Azuga - Vf. Baiul Mare și retur

Traseu telegondolă Azuga – Vf. Baiul Mare și retur

La începutul lui iunie am fost pentru prima dată în Munții Baiului și tot pentru prima dată am plecat de acasă fără un plan dinainte stabilit. Asta s-a întâmplat din cauza faptului că n-am găsit pe net informații suficient de clare (pentru mine) ca să mă pot hotărî ce traseu să încercăm.

Am urcat cu telegondola din Azuga și abia sus, după ce am căscat ochii mari și ne-am minunat de cât de frumos se văd de acolo Bucegii, ne-am decis să mergem pe traseul care pleacă de la telegondolă spre Vf. Baiul Mare, urmărind marcajul cu bandă roșie.

Bucegii vazuti din muntii Baiului
flori de munte in Baiului
mountain bikeri in Baiului

Program telegondola Azuga

Telegondola din Azuga funcționează zilnic între orele 9-16.

Asta însesamnă că dacă vii cu mașina și urci la prima oră, ai la dispoziție fix 7 ceasuri de bănănăială sau relaxare. Dacă întârzii și te întorci după ora 16, găsești telegondola închisă, dar poți coborî înapoi la mașină pe una din pârtiile de ski.

telegondola Azuga

Varianta asta a fost pentru mine oarecum consolatoare. Măcar știam că dacă nu reușeam să ne întorcem la timp, aveam un plan B.

Dar chiar și așa, tot am stat cu ochii pe ceas calculând din când în când timpul de care am fi avut nevoie pentru întoarcere, astfel încât să ajungem la timp la telegondolă. Ceea ce am și reușit să facem. Și ne-a mai rămas și timp de odihnă și un pic de tolăneală, că doar nu era să coborâm înainte de 15, 59.

relaxare in Muntii Baiului

Dificultate traseu telegondola Azuga – Vf. Baiul Mare

Traseul are o dificultate medie, cu urcușuri și coborâri în mare parte line, exceptând ultimele două porțiuni de urcare susținută chiar înainte de a ajunge pe vârf.

Timp aproximativ de parcurgere: 3 ore la dus și 2, 5 la întoarcere. Atât am făcut noi. N-am apucat să stăm prea mult pe vârful Baiul Mare pentru că ne-a zorit ploaia.

traseu spre vf. Baiul Mare
ploaie in muntii Baiului pe traseul spre Vf. Baiul Mare

Poteca traseului e lată și bine semnalizată, iar la un moment dat se intersectează cu drumurile care merg în stânga spre Plaiul Orgojoaia și în dreapta spre Bușteni pe culmea Zamora.

Traseul e preferat și de iubitorii de mountain bike, așa că pe parcursul lui te vei întâlni cu o grămadă de sportivi pedalând de zor. Mno, la urcare-i mai greu, dar când ești pasionat și motivat, nimic nu e de nefăcut.

mountain bikeri in muntii Baiului
peisaje pe drumul spre vf. Baiul Mare
Munții Baiului. Traseu telegondola Azuga - Vf. Baiul Mare și retur

Ca echipament ai nevoie de bocanci, pelerină, cremă de protecție solară și ceva de pus pe cap. Nu uita să iei la tine și apă, pentru că pe traseu nu vei găsi nici o sursă.

Îți spuneam că poteca pe care mergi e super bine semnalizată, ceea ce nu aș putea spune și despre vârful Baiul Mare (1895 m), care deși e cel mai înalt din Munții Baiului, n-are nici o plăcuță de semnalizare. Te orientezi după hartă sau gps-ul de pe telefon, pentru că altfel, dacă vii pentru prima dată, poți să treci pe lângă el fără să-ti dai seama.

Vf. Costila vazut din Muntii Baiului

De la Vf. Baiul Mare se poate coborî prin Sinaia, însă noi am ales să ne întoarcem pe același traseu. Și n-am regretat nimic pentru că peisajele sunt atât de frumoase, încât cu greu te poți desprinde de ele. Mai ales dacă mergi ca noi, la inceput de iunie, când vei găsi o multitudine de narcise și flori de munte.

flori in Muntii Baiului
narcise in muntii Baiului

Traseu telegondola Azuga – Vf. Baiul Mare – impresii finale

Ne-a plăcut prima experiență în Munții Baiului. Sunt mai puțin populați decât Bucegii, motiv pentru care e o plăcere să îi explorezi sau pur și simplu să te așezi undeva în iarbă și să lenevești, să citești sau să contempli măreția naturii.

Dacă nu ai mers până acum în Munții Baiului, sper s-o faci, iar dacă ai făcut-o deja, mi-ar plăcea să împărtășești cu mine experiența ta.

relaxare in Muntii Baiului

Te aștept și pe pagina de facebook și instagram cu noutăți și poze faine. Hai să descoperim împreună România!

CITEȘTE ȘI:

Traseu Babele – Vf Omu. Ușor și frumos!

Cheile Nerei. Traseu Lacul Ochiul Beiului, Cascada Beușnița și La Văioaga

10 dintre cele mai frumoase locuri de vizitat în România

4 Comments Write a comment

4 Comments

• Iulia 23 iulie 2020

Hello, frumoase trasee ai descoperit 🙂 asa ca vin și eu la tine cu o întrebare: din toate traseele de pe la noi, îmi poți recomanda unul nu departe rău de București (maxim 3 ore), pe care sa îl poți face ducând în spinare un bebeluș, și care sa îți fi părut safe in perioada asta? Mi-a plăcut mult acesta, dar în telegondola cu cea mica nu prea ma încumet, iar în perioada asta as vrea sa evit telecabinele. Ceva scurt, fără efort fizic supraomenesc și pe unde sa nu ne ciocnim de alții la fiecare pas:)) multe cerințe am, știu. Te pup

• Andreea 23 iulie 2020

Buna Iulia! Din cele pe care le-am facut eu, ca sa nu dai nas in nas cu multa lume, ti-as recomanda traseul ecoturistic din Sirnea. E mai mult o plimbare pe dealulrile de la poalele Pietrei Craiului. Sau poti cauta pe net ghidul celor 9 trasee ecoturistice din Poarta Carpatilor si-ti poti alege de acolo unul. Eu am fost recent pe traseul nr.2, prin Fundata, care la fel, e foarte frumos, dar acolo e o problemuta cu ultima parte a traseului care nu e semnalizata și bajbai, ceea ce nu e chiar potrivit pentru voi. 🙂 Asa ca raman la varianta Sirnea. Mie mi-a placut f mult!

• Gabriel 26 decembrie 2020

Bună!
        Ce crezi ne am putea încadra pe acest traseu acum, iarna cu zăpadă, a. î. sa prindem telegondola la coborâre?

• Andreea 27 decembrie 2020

Buna! Depinde de cata zapada gasiti acolo si de ritmul in care mergeti. Dar eu zic totusi ca se poate. Iar daca va mai calculati si timpii, nu vad de ce nu. Succes!