calatorii in 2017

Pe unde m-a purtat 2017

A mai trecut încă un an, un an în care m-am bucurat și am simțit emoția fiecărei plecări. Un an în care am învățat multe despre călătorii și blogging, un an în care am cunoscut oameni pe care acum îi prețuiesc, un an în care am evoluat. Am înțeles în 2017 că ”mai importantă decât destinația e călătoria” și că depinde de noi dacă vrem sau nu ca visele să devină realitate.

Și pentru că anul acesta mi-am propus să fac parte din bloggerii care-și fac bilanțul la sfârșit de an, hai să-ți povestesc pe unde m-a purtat 2017:

Cheile Grădiștei-Fundata

Începutul anului m-a găsit la Fundata, unde am descoperit încă o părticică din frumusețea tării noastre. M-am bucurat de zăpadă, peisaje de vis și o ceainărie-bibliotecă în vârful muntelui. Găsești întreaga poveste aici.

pe unde am fost in 2017
ceainaria de la cheile gradistei 2017

Poiana Stânii și Stâncile Franz Joseph

Aprilie m-a purtat pe poteci regale, pe urmele pașilor lui Carol I, din Sinaia până în Poiana Stânii. Am vizitat Castelul Peleș, apoi am parcurs prin pădure drumul regal către poiană, unde avut parte de un spectacol al naturii. O mulțime de brândușe, ghiocei și spânzi ne-au bucurat și ne-au adus aminte de frumusețea primăverii.

Roma și Vatican

În luna mai am ajuns la Roma. Am descoperit atunci cele mai frumoase piețe din ”Orașul Etern” și am învățat că în timpul călătoriilor e bine să fii vigilent și să ai grijă de tine și bagajul tău. Faptul că era să rămân fără acte și bani într-o stație de metrou m-a făcut să devin mai atentă. Citește aici despre măsurile de siguranță de care e bine să ții și tu cont atunci când călătorești.

panteon fatada

Și dacă tot am ajuns în Roma, am făcut și turul Vaticanului care e într-adevăr impresionant. Basilica și Piața San Pietro m-au lăsat cu respirația întretăiată de atâta grandoare.

piata san pietro

Satul Prunilor și Caraiman în haine de sărbătoare

Nunta prietenilor mei, Ileana și Liviu m-a adus în luna iulie mai aproape de cer, la Crucea de pe Caraiman. Un vis al lor ce a devenit realitate în prezența naturii și a câtorva prieteni.

Tot atunci am descoperit Satul Prunilor, care nu e un sat propriu-zis, ci un complex drăguț de vile localizat în Pietroșița, unde ne-am răsfățat pentru câteva zile. Am petrecut timpul lenevind ziua la umbră, iar seara ascultând greierii.

Tinovul Mare și Lacul Colibița

În august am avut parte de o vacanță în Bucovina. Am vizitat mănăstirile Vorăneț și Gura Humorului, am urcat pe Transrarău, am făcut un popas la Piatra Șoimului apoi am descoperit Tinovul Mare, un loc special, care mi-a rămas la suflet.

pe unde am fost in 2017-tinovul mare

Tot atunci ne-am oprit și pe malul Lacului Colibița despre care am scris aici.

priveliste de la terasa resortului Fishermans

Salina și Cheile Turzii

Turda ne-a dezvăluit în septembrie două locuri deosebite: Salina și Cheile Turzii. Salina Turda m-a uimit prin dotările moderne din subteran, iar Cheile Turzii prin frumusețea naturii. În salină ne-am urcat în roată și ne-am plimbat cu barca pe lac, iar în Chei am traversat poduri peste râu, am mers pe poteci înguste pe lângă stânci înalte iar la sfârșit ne-am odihit într-o poieniță cu iarbă proaspătă.

Salina Turda -insula
pod pe trasul din cheile turzii

Budapesta și Szentendre

În luna octrombrie am învățat cum să călătoresc cu buget redus. Am fost într-un city break în Budapesta unde am experimentat pentru prima dată cazarea într-un hostel. Tot atunci am învățat să apreciez mai mult ieșirile în compania prietenilor apropiați.

Tot în octombrie am vizitat Szentendre, un sătuc vesel și colorat aflat la întorsătura Dunării, despre care am numai cuvinte de laudă.

casute colorate

Aștept 2018 cu bagajul și câteva planuri făcute. Un an plin de călătorii îți doresc și cât mai multe descoperiri despre tine și lume!

8 Comments Write a comment

8 Comments

• Cristina 1 ianuarie 2018

La mulți ani și un 2018 și mai fain!
    Eu anul ăsta cred că stau un picuț mai potolită, e greu de bătut 2017 în materie de călătorii: Laos, Hong Kong și Macau, Penang, Singapore, Japonia plus o lună petrecută acasă – în România, și un pic prin Thailanda.

• Andreea 1 ianuarie 2018

Grozav an! Pentru ca spui ca 2017 e greu de batut, o sa-ti urez un 2018 care sa te surprinda! Calatorii frumoase, dar sa le stim si noi!

• Dan 1 ianuarie 2018

Încearcă Europa de Est 🙂
      Sunt prețuri bune și ai ce vedea

• Cristina 2 ianuarie 2018

Aș încerca, dar nu-s prin zonă atât de mult încât să apuc a merge prin Europa de Est 🙂

• Dan 1 ianuarie 2018

Sănătate și idei bune de călătorie 🙂
    La Mulți Ani 🙂

Multumesc, la fel, Dane! 🙂

• ganduriledintrepagini 1 ianuarie 2018

Foarte frumoase locurile pe unde ai fost, unele le-am vizitat și eu. La mulți ani și un an nou cât mai bun!

• Andreea 1 ianuarie 2018

La multi ani si tie cu sanatate si ganduri bune!:)