Traseu Bușteni – Cascada Urlătoarea

Joi dimineață termometrul arăta 5 grade celsius. Soarele cald ne invita insistent să ieșim din casă. La început, doritori de un traseu Bușteni – Cascada Urlătoarea am fost doar șase, apoi fiecare din noi a mai adus pe câte cineva și în final grupul nostru s-a dublat.

Împreună cu câteva familii cu copii destul de mici, am hotărât să mergem pe un traseu ușor care să-i provoace și totodată să-i bucure pe prichindei, dar și pe noi.

Traseul Bușteni – Cascada Urlătoarea începe din dreptul Hotelului Silva. De aici am urmărit marcajul cu bulina roșie și ne-am minunat de vremea  însorită și caldă de la sfârșitul lunii decembrie.

inceput de traseu busteni-cascada urlatoarea
traseu cascada urlatoarea

Singurele care ne aminteau că afară e iarnă erau crestele înzăpezite ale munților pe care îi vedeam în depărtare.

muntii baiului vazuti din busteni

Primul prieten pe care ni l-am făcut a fost micuțul Snowball (noi l-am numit așa). L-am întâlnit lângă tomberoanele de gunoi și ne-am îndrăgostit de el instantaneu…cred că și el de noi :). Ne-a însoțit o bună parte de drum, agățându-se de pantalonii noștri și răsfățându-se sub mângâierile celor mici.

snowball

Din păcate, Tasha, companioana noastră patrupedă n-a reușit să-l accepte, fiind stresată de mulțimea de oameni necunoscuți alături de care s-a desfășurat prima ei experiență la munte.

tasha la cacada urlatoarea

Tasha și-a petrecut primii doi ani într-un adăpost din apropierea Bucureștiului, însă de o lună și jumătate de când am adoptat-o și am devenit prietene, viețile noastre sunt într-o continuă schimbare.

La început am mers pe un drum forestier, apoi am urmat săgeata care ne indica dreapta, spre Cascadă.

indicator busteni - cascada urlatoarea

Imediat am intrat în pădure și am început un urcuș ușor abrupt, pe care l-am parcurs cu toții fără nici un fel de probleme. De sus am privit Bușteniul printre ramurile dezgolite ale copacilor, pe fundalul azuriu al cerului.

cascada urlatoarea busteni
muntii baiului inzapeziti

Soarele se juca de-a v-ați ascunselea cu noi, urmărindu-ne continuu printre trunchiuri și crengi de copaci.

cascada urlatoarea traseu prin padure
drumeție la cascada urlatoarea-muntii bucegi
drumeție la cascada urlatoarea - cer albastru

Am străbătut cărări înguste, șerpuite, printre lumini și umbre mai degrabă tomnatice, respirând aerul cald, care numai la iarnă nu ne făcea să ne gândim.

cascada urlatoarea- decembrie
drumeție la cascada urlatoarea-drum insorit
podet langa cascada urlatoarea

Câteva podețe și drumul care devenea tot mai îngust și noroios ne anunțau că urma să ajungem la destinație.

detaliu cascada urlatoarea

În aproximativ o oră ne-am oprit cu toții în fața Cascadei Urlătoarea, a cărei denumire provine de la zgomotul făcut de căderea apei de la 15  metri înălțime. Cei mici au fost de-a dreptul impresionați de frumusețea și  mărimea acesteia. Așa e când ești mic…totul ți se pare mare.

Legenda cascadei face referire la o tânără păstoriță iubită de doi frați, care în neputința ei de a-l alege pe unul dintre cei doi, a preferat să se arunce de pe stânci, vuietul apei fiind astfel asociat cu plânsul neîntrerupt al fetei.

detalii cascada
detaliu cascada urlatoarea

După o fotografie de grup am început coborârea înapoi spre Bușteni, cu ochii în toate direcțiile, ca să putem surprinde cât mai fidel atmosfera unei zile cameleonice de decembrie, îmbrăcate în straie de tomnă în pădure, de primăvară pe străzile Bușteniului și de iarnă pe crestele munților din apropiere.

drumeție la cascada urlatoarea -padurea fermecata din muntii bucegi
drumeție la cascada urlatoarea - iarba proaspata
cer albastru
cascada urlatoarea- stea cazatoare

Ideea traseului Bușteni – Cascada Urlătoarea s-a dovedit a fi una foarte bună.  Am avut parte de o experiență relaxantă și am petrecut un timp frumos în natură alături de oameni dragi.

Cascada Urlătoarea este unul dintre cele mai căutate locuri de pe Valea Prahovei, unde deopotrivă, cunoscători sau novici în ale muntelui se pot aventura și avea parte de o experiență plăcută. Traseul care pleacă din Bușteni spre Cascadă este accesibil oricui și oferă un nou prilej de a descoperi frumusețile naturii.

CITEȘTE ȘI:

Traseu Gura Diham-Cabana Diham
Traseu în Piatra Craiului. Casa Folea-La table-Refugiul Grind
Traseu Babele- Cabana Caraiman- Brâna Mare a Caraimanului-Crucea de pe Caraima

8 Comments Write a comment

8 Comments

• Globalinfo4all 31 decembrie 2015

No words to explain the beauty of nature 🙂 Amazing!!!

• mopana 31 decembrie 2015

Superb 🙂 Mi-aduc aminte ca am fost acolo cu ai mei cand eram mica si mi-a placut „Cascada aia mare :)”. Nu stiam legenda. Frumoasa, dar trista. Haios rau ala mic, Snowball. Nu ai spus daca lui Tasha i-a placut Urlatoarea 🙂 La multi ani si un 2016 cum il vrei tu Andreea!

• Andreea 31 decembrie 2015

Hihi…nu sunt sigură că i-a plăcut. Era puțin dezorientată. În timp o să se obișnuiască și sper să-i și placă. O așteaptă multe drumeții. La mulți ani și un an nou plin de minunății! :*

• smaranda64 31 decembrie 2015

Vai da fain ti-i blogu! Îți doresc cât mai multe călătorii minunate, că văd că nu ești zgârcită ci le împarți cu noi! 🙂

• Andreea 31 decembrie 2015

Mulțumesc mult, Smaranda! Mă bucur că ți-a plăcut. Întorc aprecierile înzecit 🙂

• Florin Badulescu 1 ianuarie 2016

Ori de câte ori merg pe cararea aia ma astept sa iasa ursul de undeva 🙂

Cascada Urlatoarea este prima imagine care mi-a marcat copilaria, prin 1970 parca (aveam 6-7 ani pe atunci), deoarece aflasem in ce tipuri de cascade se arunca Tarzan. Felicitari pentru blog si La Multi Ani!

• Andreea 1 ianuarie 2016

Ce frumos! Se pare că are un efect special asupra celor mici. Zilele astea mi-a mai spus o prietenă despre cascada ”vrăjită” care i-a marcat copilăria. Eu n-am văzut-o când am fost mică, iar acum recunosc că m-a încântat mai mult drumul până acolo, însă copiii care ne-au însoțit au fost de-a dreptul impresionați.
      Mulțumesc pentru apreciere și La mulți ani!