Bruges și Gent, Belgia – cum am vizitat 2 orașe într-o singură zi

În weekendul petrecut la Bruxelles, am făcut și o escapadă de o zi în Bruges și Gent. Bruges e considedrat a fi cel mai frumos oraș din Belgia, iar despre Gent se aude mai puțin.

Mie mi-au plăcut amândouă, așa că îți povestesc și ție despre cum am petrecut o zi în Bruges și Gent, cam pe fugă, dar a meritat!

Așa dar, prima oprire am făcut-o în Gent, oraș ce m-a surprins plăcut prin aerul medieval și prin străduțele pietruite, întrerupte pe alocuri de podețe pline de flori.

Din păcate nu am reușit să surprindem decât un strop din frumusețea locului pentru că vremea ne-a dat bătăi de cap, însă puținul pe care l-am văzut m-a impresionat și cred că Gent e un loc subapreciat, umbrit de popularitatea Bruges-ului.

plimbare prin gent
O zi în Brugge si Gent-plimbare prin gent

O zi în Bruges și Gent – scurtă plimbare prin Gent

Când am ajuns în gara Sint-Pieters din Gent, vremea părea să ne țină partea, așa că încrezători ne-am îndreptat către centrul orașului, neștiind, însă cât de scurtă avea să ne fie experiența aici.

Am luat tramvaiul 1 și am coborât la stația Korenmarkt, locul de unde ne-am început plimbarea trecând pe lângă turnul Belfry (Belfort), simbolul orașului care măsoară 91 de metri înălțime și care oferă o panoramă frumoasă asupra centrului vechi.

Nu am intrat în nici unul din obiectivele turistice. Ne-am plimbat pe străzi, fără a căuta să vedem ceva anume, însă cum Gent este un oraș plin de istorie, un muzeu deschis tuturor, am întâlnit în drumul nostru atracții turistice importante.

Gent- turnul belfry

Castelul Gravensteen sau Castelul Conților este așezat pe malul râului Leie. Acesta datează din secolul al XII-lea și reprezenta un loc de refugiu în timpul atacurilor din partea inamicilor.

De-a lungul timpului, Gravensteen a funcționat și ca închisoare, fiind aproape de Piața Veerle, unde aveau loc execuțiile publice. Astăzi adăpostește expoziții care prezintă obiecte legate de stilul de trai medieval și este unul dintre cele mai vizitate obiective din Gent.

Gent-centru
 Castelul Gravensteen intrare
 Castelul Gravensteen privire laterala

Am rătăcit pe străzi, mergând la întâmplare, fotografiind clădiri cu forme ciudate și orice colțișor care ne atrăgea atenția și ne inspira frumusețe.

pod in gent
barcuta in Gent

Într-un timp relativ scurt, stropi mari au început să cadă, făcându-ne să ne adăpostim într-o cafenea, apoi, pentru că ploaia nu contenea, ne-am îndreptat înapoi spre gară cu regretul că nu am reușit să ajungem în vechiul port.

O zi în Bruges și Gent – Iată și minunatul Bruges!

Întorși la Sint-Pieters, am luat trenul și într-o jumătate de oră am ajuns în Bruges, unde din fericire nu ploua. Din gară am ajuns în centrul orașului în 15-20 de minute de mers pe jos.

brugge-intrare in oras

Prima oprire am făcut-o la Sint-Jans Hospital, cea mai veche clădire din Bruges, care adăpostește o expoziție cu lucrări de ale lui Picasso. Ne-am oprit interesați și am vizitat-o, apoi ne-am odihnit în superba curte interioară, minunându-ne de frumusețile pe care le descopeream, și acesta era doar începutul.

Brugge-Sint-Jans Hospital

La ieșire ne-am izbit de puhoaiele de turiști care nu mai conteneau să treacă prin fața noastră. E drept că ajunsesem în Bruges cu o oră-două după prânz, însă nu ne așteptam la o asemenea forfotă.

turisti in brugge

Nu rata în Bruges, croaziera cu barca!

La câțiva pași de Sint-Jans Hospital se află locul de unde ne-am îmbarcat pentru o croaziera pe canalele Bruges-ului. Ne-am hotărât pe loc să experimentăm plimbarea cu barca, despre care acum pot spune că a făcut toți banii!

Brugge-imbarcare pentru croaziera

De la ghidul care ne-a însoțit am primit numeroase explicații, însă vocea lui mică nu ajungea până la urechile mele de turist așezat pe ultimul loc din spate, așa că după câteva minute de concentrare maximă și zadarnică m-am resemnat, mulțumindu-mă doar cu privitul.

Brugge- pod vazut din barca

Și ce bine mi-a prins, pentru că m-am deconectat total de ce se întâmpla în jurul meu. Priveam ca un spectator agitația de pe uscat, apoi când ne-am desprins de ea, liniștea a fost totală, ceea ce a făcut din mini-croaziera noastră, momentul special al zilei.

croaziera in brugge
craziera in Brugge
croaziera

Ce am mai vizitat în Bruges?

După ce am revenit cu picioarele pe pământ, ne-am îndreptat spre Piața Mare, pe străduțe aglomerate, pe lângă magazine pline de ciocolată și pe lângă The Beerwall, barul dedicat celor mai înfocați fani și iubitorilor de bere.

spre markt
strada in brugge

În Markt am dat peste un grup echipat cu pancarte, care scanda insistent lozinci și brusc m-am trezit la realitate. Faptul că noi eram în vacanță, iar Bruges e un oraș aparent relaxat, mereu plin de turiști, m-a făcut să uit că aici locuiesc oameni care se confruntă cu probleme reale legate de viața cotodiană.

După ce grupul s-a destrămat, am zărit și noi căsuțele vesel colorate, ca de turtă dulce, care pe moment m-au dus cu gândul la clădirile la fel de colorate din Wroclaw, Polonia.

Tot aici se află și Turnul Belfort care adăpostește mecanismul ceasului cu 47 de clopote ce cântă la fiecare sfert de oră. Pentru cei care vor să privească Brugge-ul de la înălțime, 366 de trepte așteaptă să fie urcate cu avânt, până în vârful turnului.

piata din brugge
markt in brugge
primaria din brugge

Alături de Piața Mare se află Piața Burg (Piața Mică), unde pot fi văzute clădirea primăriei, construită în stil gotic și Capela Sfântului Sânge, care adăpostește o fiolă despre care se spune că ar conține sângele lui Isus, deși Biblia nu menționează nicăieri că cineva ar fi păstrat de-a lungul timpului sângele Mântuitorului.

piata mica

Un loc deosebit este Church of our Lady în care se află una din lucrările lui Michelangelo, Madonna with child. Din păcate noi nu am mai ajuns aici pentru că începusem să simțim tot mai acut oboseala ultimelor zile.

Am sărit și peste Muzeul de ciocolată, mulțumindu-ne cu ce am cumpărat de prin magazinele pline cu bunătăți și ne-am îndreptat spre gară, îmbibați de romantismul Bruges-ului, regretând că totul s-a petrecut atât de repede.

Concluzia: O zi în Bruges și Gent e prea puțin și prea pe fugă. Dacă vrei să descoperi aceste două orașe superbe ale Belgiei, îți recomand să-ți rezervi 2 zile, ca să poți petrece câte una în fiecare din ele – o zi în Bruges și una în Gent. Poți astfel vizita în tihnă și pe-ndelete tot ceea ce îți dorești.

poza brugge

Fii la curent și cu alte postări și urmărește blogul meu de călător pe facebook și instagram. Te aștept să vizităm împreună lumea!

CITEȘTE ȘI:

Ghis tusitic. Ce vizitezi în Bruxelles?

O după-amiază în Anvers.

Vacanță la Vatican-info și recomandări utile

Măsuri de sigurranță de care să ții cont atunci când călătorești

7 Comments Write a comment

7 Comments

• cativisinescu 4 ianuarie 2016

Foarte frumos – aventura, fotografiile, descrierea … tot :)!
    Mai-mai ca imi vine sa pun si eu Brugge-ul pe lista „De vazut in viata asta” 🙂

• Andreea 4 ianuarie 2016

Mulțumesc, Cati! Te încurajez să-ți propui și sper să și reușești să ajungi în Brugge….nu vei regreta.

• mopana 4 ianuarie 2016

Chiar ca nu stiu care-i mai frumos sau, ma rog, mai… vizitabil. As tinde tot spre Gent. Seamana cu un orasel de la noi de la munte din zona Valcea-Valea Oltului 🙂 In orice caz, excursia ta a fost reusita zic eu <3

• Andreea 5 ianuarie 2016

Da, a fost super! Chiar m-ai făcut curioasă…la ce oraș te referi?

• mopana 5 ianuarie 2016

Eram foarte mica atunci cand am fost acolo. Dar dupa modul cum sunt lipite intre ele casele, aduce un pic cu Calimanesti sau Caciulata, nu mai stiu sigur care

• Oana 8 ianuarie 2016

Frumoase imagini…mi-au adus în atenție amintiri ale sufletului…
    Să călătorești în continuare și să-mpărtășești cu noi emoții!