fbpx
iesire de o zi la cascada Urlatoarea, vama Buzaului

4 locuri de vizitat lângă București

Știi ce fain e să ieși din București în timpul săptămânii, când toți ceilalți sunt la serviciu? Aproape că te simți bun de invidiat. Trafic lejer pe DN-uri și nici țipenie de turist prin locurile în care în weekend n-ai unde să arunci un ac.

Altfel spus, joia trecută am organizat o ieșire de o zi pe lângă București, în care am vizitat câteva obiective din jud. Buzău și Brașov. Am început cu Cascada Pruncea (Cașoca) și Lacul Siriu din Buzău și am continuat cu Vama Buzăului (Jud. Brașov), unde am descoperit Valea Zimbrilor și Cascada Urlătoarea.

A fost o liniște….și-un verde din acela care-ți umple venele și-ți rămâne pe retină mult timp.

Iesire de o zi la cascada Urlatoarea din vama buzaului

Cum ne-am organizat?

Traseul a fost circular: București-Buzău-Brașov-București, făcut fără grabă. Am plecat la 7 fără puțin dimineața și ne-am întors pe la 10 seara.

Am avut sandwichiuri la noi, iar cina am luat-o în Predeal, la Restaurantul Dragului. Îmi place mult mâncarea de-acolo și nici prețurile nu-s de speriat.

Noi am ales s-o luăm la dus prin Buzău și să ne întoarcem prin Brașov, ca să ocolim ploaia, însă traseul poate fi parcurs fără probleme și în sens invers.

Locuri de vizitat lângă București – Cascada Pruncea

Prima oprire a fost la Cascada Pruncea (Cașoca) din jud. Buzău, de care sunt aproape convinsă că n-ai prea auzit.

Ca să ajungi la ea, virezi dreapta din DN înainte de Barajul Siriu (dacă vii ca noi, dinspre București). De aici mai ai de mers încă 6 km pe un drum pietruit, care o să ți se pară mai lung decât e, din cauza vitezei mici cu care îl vei parcurge. Însă nu-ți fă griji, poți intra cu orice tip de mașină.

iesire de o zi din Bucuresti - drumul spre cascada Pruncea

Vei vedea la un moment dat pe partea dreaptă un indicator care te va anunța că ai ajuns. După ce parchezi, mai ai de coborât câteva trepte și… iată destinația.

Cascada Pruncea nu e foarte mare și nici deosebit de spectaculoasă, însă faptul că-i mai ascunsă de ochii vizitatorilor, face din ea unul din locurile acelea în care simți că te poți conecta cu natura. Simți liniștea pădurii și respiri odată cu freamătul ei.

Cascada Pruncea(Cașoca), jud. Buzău

Barajul Siriu

După cascadă, ne-am oprit sus, la barajul Siriu, unde n-am stat prea mult, din cauza vântului. Am privit lacul înconjurat de munți, am tras două poze (cu pletele-n ochi) și ne-am văzut mai departe de drum. Însă nu prea departe, am oprit iar, furați de frumusețea peisajului.

O mare întinsă de verde ce cobora direct în lac ne-a ținut ocupați o bună bucată de vreme. Cred că am intrat pe proprietatea cuiva, dar dacă nu era îngrădită, ne-am făcut curaj și am zumzăit prin iarbă, îmbătați de mirosul proaspăt de flori și verde crud.

Vama Buzăului -Valea Zimbrilor

„De 10 lei zimbri, căprioare, ciute, reni și cerbi, vă rog!”

De asta am avut parte în Valea Zimbrilor. Și atât a costat intrarea într-una din cele 5 rezervații de zimbri din România.

Nu știu cum sunt celelalte, dar cea de la Vama Buzăului (Brașov) ne-a plăcut mult. L-am cunoscut aici pe cerbul Petrică și i-am privit de la distanță pe Mișu și Mitică, fostul și actualul șef al turmei de zimbri.

cerbul Petrica din Valea Zimbrilor

Deși are o rană la una din coarne, Petrică e foarte prietenos. Și mâncăcios. Numai că de la noi n-a primit nimic pentru că n-am fost pregătiți. Însă chiar și așa, ne-a însoțit fidel dintr-o parte în alta, de-a lungul țarcului.

Despre Valea Zimbrilor nu-ți mai spun decât că trebuie s-o vezi cu ochii tăi! E înconjurată de munți și acompaniată de râul Buzău, care curge prin spatele țarcurilor. E locul potrivit în care poți veni și cu cei mici, ca să-i înveți să iubească animalele și să prețuiască natura.

rezervatia de zimbri din Vama Buzaului

Locuri de vizitat pe lângă București – Cascada Urlătoarea

La distanță de 10 km de Valea Zimbrilor se află Cascada Urlătoarea, unică prin felul în care se prelinge apa pe versantul de culoare roșiatică. Nu degeaba spun localnicii că aici e locul în care poți merge pe apă. Întregul versant e acoperit de o pojghiță subțire, iar dacă te încumeți să-l escaladezi vei avea parte de o experiență palpitantă.

Cascada Urlatoarea din vama Buzaului

Zona din jurul cascadei e superbă și e amenajată cu tot ce trebuie pentru picnicuri în natură. Nici nu vreau să-mi imaginez ce-i aici în weekend și cum prezența excesivă a omului poate uneori mai mult strica, decât face bine.

În final atât mai spun, că traseul pe care noi l-am făcut într-o ieșire de o zi lângă București, e o alternativă bună la clasicele destinații din apropierea capitalei. Dacă vrei să-l încerci și tu, fă-o cu înceredere. Nu vei fi dezamăgit!

Dacă ți-a plăcut, hai să ne vedem mai des pe facebook și instagram. Te țin acolo la curent cu ultimele noutăți și te aștept să vizităm împreună locuri frumoase din România!